Nizozemská televize právě spustila novou sérii oblíbené soutěžní reality-show, letos z České republiky. První díly zavedly soutěžící na jižní Moravu a přdstavily i ZÁMEK V JAROSLAVICÍCH nebo LOUCKÝ KLÁŠTER!
Když destinační společnost ZnojmoRegion cca před rokem doporučovala vhodné filmové lokace na Znojemsku pro natáčení nizozemské televizní soutěže, netušila, že půjde o nejsledovanější reality-show v historii!
A ani to, že se právě několik z námi vytipovaných cílů – JAROSLAVICKÝ ZÁMEK a LOUCKÝ KLÁŠTER ve Znojmě – stane hvězdami prvních dílů nové série, kde známé osobnosti soutěží v nezvyklých úkolech a snaží se přijít na to, kdo je zrádce a sabotér celého týmu...
Pořad „Wie is de Mol?“ (v překladu „Kdo je krysa?“) s 21letou historií představuje letos nizozemcům na 30 míst z České republiky, z nichž právě jižní Morava získala mediální prvenství. Natáčení u nás probíhalo v naprostém utajení v průběhu léta 2020. Zatím se diváci seznámili s Jaroslavickým zámkem, Mikulovem a Lednicko-valtickým areálem, ve druhém dílu se představí Valtický zámek, Loucký klášter a další turisticky zajímavá místa nejen na jižní Moravě.
Soutěž má přitom obrovský vliv na veřejné mínění a významně ovlivňuje rozhodování nizozemců o místu jejich dovolené. Například po natáčení v Gruzii zaznamenala tato země mimořádný zájem ze strany nizozemských turistů a jejich počet meziročně narostl o neuvěřitelných 56 %!
Nizozemci jsou známí jako milovníci karavanů a campingu, mají oblibu zejména v cykloturistice a aktivní dovolené. Česká republika má navíc tu výhodu, že je pro ně v přijatelné dojezdové vzdálenosti...
Letošní série oblíbené soutěže přichází v době, kdy se Nizozemsko nachází v lockdownu a lidé více než kdy jindy sledují televizi a sociální média. Počátek roku je také vždy obdobím, kdy se plánují letní dovolené. I proto zaznamenal první díl série mimořádnou sledovanost, která přesáhla rekordní 3 miliony diváků. K tomu je ale zapotřebí připočítat ještě i zájem na oficiálních profilech pořadu na sociálních sítích nebo aktivitu fanouškovských skupin. Každý díl soutěže doprovází i velký mediální zájem či komentáře Youtuberů a více než milion uživatelů má také v mobilu staženou speciální aplikaci... Mediální hodnota takovéto propagace je prakticky nevyčíslitelná, odhady se ale pohybují v desítkách milionů euro.
Děkujeme proto CzechTourismu a Czech Film Commission za úžasnou propagaci našeho regionu a už teď se těšíme na všechny návštěvníky z Nizozemska! Celou tiskovou zprávu od CzechTourismu najdete ZDE.
PODÍVEJTE SE NA VLASTNÍ OČI: